Followers


hye!welcome to my blog..dan jgn lupe follow sekali,tau ?? thanks :)

Ada madu, ada racun.



Ada madu,ada racun ? hahaha sebenarnya tajuk entry tu tak ada kene-mengena dengan isi entry yang bakal aku coretkan kat sini sebenarnya tajuk tu novel yang aku tengah baca sekarang ni tapi Malam ni sedang aku menghayati jalan cerita setiap watak yang terdapat dalam novel ni  cousin aku tiba-tiba Tanya pasal lelaki yang pernah kecewakan aku dulu . soalan dia betul-betul menggocak ketenangan hati aku saat ini justeru, memusnahkan mood aku nak baca novel yang aku beli hari tu, baca sekadar mengisi masa lapang yang ada dan mengelakkan diri dari dilanda kebosanan tahap dewa . aku pandang dia buat seketika memikirkan kewajaran untuk menceritakan pada dia hal yang terjadi ,tapi tak salah aku ceritakan kembali kisah luka dihati ,selama ni pun pada dia lah tempat aku mengadu dan luahkan perasaan jika aku menghadapi sebarang masalah dan kesulitan yang tak mampu aku simpan seorang .. malah dia juga buat benda yang sama jika dia ada masalah dan aku sukarelawan menadahkan kelinga aku mendengar masalah dia sekadar meringankan beban dihati .. hasil desakkan dia yang ingin tahu itu, aku hanya mampu mendiam diri yeaaa kadang-kadang tak semua perkara yang kita boleh cerita dan berkongsi kepada someone bukan kita tak percaya, Cuma aku yakin yang aku mampu hadapi semua dengan tenang lebih bersikap dimaafkan dan memaafkan .. tak nak bermusuh dengan sape-sape, yang dah lepas tu biarkan lah lepas tak ada niat nak dendam dengan sapa-sapa.. gembira lah dengan kehidupan baru ni .. apa yang aku rasa sekarang ni dan bakal aku lakukan biar lah rahsia, aku biarkan masa yang tentukan dan aku masih banyak yang perlu belajar. Kisah yang melibatkan perasaan sekarang ni aku letak tepi dulu .. ada jodoh tak kemana kan , dan tak lari gunung dikejar aku yakin dengan ketentuan- Nya .. sekarang ni aku dah masuk tahun ke2 dalam peringkat diploma, result aku untuk semesta ni pun alhamdullilah memuaskan .. ingat lagi saat first day result keluar, classmate semua kecoh pasal result dah keluar kat whatsapp group .. aku punya ketakutan nak bukak portal pelajar, subhanallah kecut perut aku di buatnya , dengan lafaz bismillah aku pun bukak mengigil jugak lah jari aku ni ,bulat mata aku tengok apa yang tertera pada screen phone .. aku dapat 3 pointer !! .. terkejut tak putus aku mengucapkan alhamdullilah dan syukur pada-Nya, dengan besar hati aku tunjuk kat ayah

Aku: ayah, ibu !! tengok ni result ,anak ibu dan ayah dapat berapa ? (phone bertukar tangan) reaksi pertama ayah yang aku lihat pada wajah ayah adalah senyumannya

Ayah: wahh, bagus lah anak ayah ni (tersenyum sambil tepuk bahu aku) tahniah, pandai anak ayah =D

Ibu: anak ibu memang pandai =D tahniah (ciuman singgah kat pipi aku,pun turut lakukan benda yang sama)

Happy sangat apa yang aku rasakan saat itu melihat senyuman yang tak lekang dari bibir mereka .. aku mula berazam untuk semesta seterusnya aku akan belajar dengan lebih bersungguh-sungguh mengejar cita-cita dan kejayaan bersama rakan-rakan seperjuangan.. insyallah

No comments:

Post a Comment