Followers


hye!welcome to my blog..dan jgn lupe follow sekali,tau ?? thanks :)

Saat Cinta Bersemi

Assalamualaikum ,


SAAT CINTA BERSEMI kenapa ada dugaan ..kenapa aku harus rasa macam ni , setiap kali aku baca luahan hati perempuan tu, kenapa jari aku mengigil buat semua serba tak kena dia menggangu ketenagan jiwa aku emosi gagal untuk dikawal lagi .. aku cuba tarik nafas panjang yang tak teratur sebentar tadi dan cuba untuk tenangkan diri pejamkan mata untuk seketika . .  Dengan Mengunakan akal yang waras justeru, berfikir sudut positif.*aku percayakan dia ..  kadang kadang aku terfikir dan tertanya pada diri sendiri adakah aku yang punca semua ni berlaku . walau apa pun aku tak pernah salah kan takdir hidup aku kerana perancangan-Nya lebih sempurna dan lebih teratur dari apa yang kira rancang dalam kehidupan kita . . maaf saya tiada niat nak sakitkan hati sapa sapa kat sini ..

Di dalam surat Al Baqarah ayat 117, Allah berfirman:

“Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya: “Jadilah!” Lalu jadilah ia.”

 aku tak minta semua ni berlaku *ukey .. jika itu dugaan aku, aku terima dengan hati yang terbuka dan redho .. semua yang berlaku ada bersebabnya yang tersendiri .. Allah tak kan menguji hambanya dengan ujian yang berat di luar kemampuan kita .. Allah menguji aku kerana aku mampu laluinya justeru, mengajar kita apa erti kehidupan yang sebenar .. aku hanya mampu berdoa agar diberi sedikit kekuatan dan pertunjuk supaya tak tersalah langkah .. jika kita gagal kita akan berlajar bagaimana nak kembali bangkit dan untuk terus mencuba


tiada apa yang perlu diragukan kan lagi .. i always believe you please dont made me jealous anymore .. awak meminta saya untuk percayakan awak , and i will insyallah ..
jangan pernah berubah just looked at me and kept moving forward dont look back .. what you say before,to me past is past .. please always stay by my side 
jika saya ada buat salah awak tegur lah supaya saya tak mengulangi kesalahan saya begitu juga dengan awak .. #Together ever after as your promise love you =D


No comments:

Post a Comment